پینه دستان

پینه دستان


چکیده: نزدیک به ۳ سال از توقف تولید این کارخانه سازنده لامپ‌های روشنایی فلورسنت می‌گذرد/ نبود بازار فروش باعث شده است تا این واحد باسابقه تولیدی با مشکل تامین اعتبار و در نتیجه زیان انباشته مواجه شود.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از بررسی درخواست تغییر ساختار کارخانه صنایع مهتاب در جلسه عصر امروز شورای عالی کار خبر داد.

«رحمت‌الـله‌پور موسی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: نزدیک به ۳ سال از توقف تولید این کارخانه سازنده لامپ‌های روشنایی فلورسنت می‌گذرد.

این فعال کارگری در تشریح دلایل تعطیلی کارخانه لامپ مهتاب گفت: زمینه‌های تعطیلی این واحد تولیدی به زمانی بازمی‌گردد که لامپ‌های روشنایی کم مصرف در بازار جایگزین لامپ‌های روشنایی فلورسنت شدند، و نبود بازار فروش باعث شده است تا این واحد باسابقه تولیدی با مشکل تأمین اعتبار و در نتیجه زیان انباشته مواجه شود.

به گفته این مقام کارگری در استان خراسان رضوی هم اکنون تعداد ۵۰ کارگر با سابقه ۱۴ تا ۲۰ سال در استخدام کارخانه تعطیل شده صنایع مهتاب هستند و کارفرما بابت حدود ۴ ماه حقوق و بخشی از عیدی به آن‌ها بدهکار است.

پورموسی با یادآوری اینکه تا چند سال پیش تعداد کارگران شاغل در کارخانه صنایع مهتاب تا ۲۰۰ نفر هم می‌رسید، گفت: پس از آنکه کارگران باقیمانده بابت مطالبات خود شکایتی را در مراجع تشخیص و حل اختلاف طرح کردند، کارفرما قبول کرد تا زمان روشن شدن وضعیت کارخانه مطالبات آن‌ها را پرداخت کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی بابیان اینکه کارفرمای خصوصی کارخانه صنایع مهتاب قصد تغییر ساختار این واحد تولیدی را دارد، گفت: قرار است موضوع تغییر ساختار این واحد تولیدی در عصر امروز شورای عالی کار مطرح شود.

این مقام صنفی افزود: چنانچه شورای عالی کار در جلسه عصر امروز خود با درخوسات کارفرمای کارخانه تعطیل شده صنایع مهتاب برای تغییر ساختار این واحد تولیدی موافقت کند، کارگران باقیمانده این واحد تولیدی تا زمان اتمام تغییر ساختار به صندوق بیمه بیکاری معرفی خواهند شد.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 / 11 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com